torsdag 22 januari 2009

Dag 84 - Inpassning

Då var det dags att passa in bakskärmen då. Min erfarenhet sade mig att det inte kommer att vara "Bolt On" direkt... och det var det inte heller. Detta är en Mobile Tradition-pressning (BMW) så man tror ju att allt ska passa perfekt men efter åratal av pressningar så slits ju verktygen och blir sämre och sämre vilket resulterar i dassig passform. Dessutom tror jag nog att man på den här tiden byggde bilarna med lite knåpande och knepande... inte var det alltid allt som passade som ini greta! Nä nog vet jag gubbarna på bandet tog fram släggan, gassvetsen och tennet och fixade så att det passade.... och det är det jag kommer att få göra!


Första problemet visade sig vara att jag gjort mina passbitar lite för långa så det gick knappt att lirka in skärmen på plats. Andra problemet var att innerskärmen inte passade mot ytterskärmen så den måste riktas, tredje problemet är att skuldran ligger för lågt ner om man jämför med andra sidan och sista problemet är det som blir klurigast.... det verkar som att skärmen är lite för kort.

Nåväl. Inga av dom här problemen är olösbara. Behöver bara fundera lite, göra lite mätningar och mallar... och lägga en massa tid... sen fixar det sig! :)

Inga kommentarer: