tisdag 3 februari 2009

Dag 85 - Allt hänger ihop

Efter att ha försökt få tag på bra begagnade delar ett tag nu, och misslyckats, så har jag bestämt mig för att köpa nytt hela vägen runtom bilen. Det blir dyrt, men fint! :)

Inpassningen av bakskärmen blev lite krångligare än jag räknat med, p.g.a. lite misspassning samt att jag blev tvungen att hänga dit en dörr för att se hur skarven mellan dom blir.... vilket ledde till att jag var tvungen att köpa en framskärm för att passa in dörren mot... och detta resulterade i att en front inhandlades, eftersom skärmen ju måste passa in mot denna... detta får mig att tänka på den gamla dängan "Dry Bones". Utdrag ur texten lyder:

With the leg bone connected
to the knee bone,
and the knee bone connected
to the thigh bone,
and the thigh bone connected 
to the hip bone.
Oh mercy how they scare!



oooo... ser fruktansvärt bra ut... funderar på att naja fast prylarna med ståltråd så jag får komma ut på vägarna snart... skit i inpassningen...hehe



Jag hörde talas om att de nytillverkade fronterna hade usel passform, och visst kan jag hålla med till en viss del. Ovan ser man tydligt hur lutningen inte stämmer med skärmen, detta känns dock som ett enkelt problem att åtgärda. Jag känner mig nöjd med passformen så här långt. Vi får väl se sen när den ska passas in mot huven.

Inga kommentarer: