tisdag 23 augusti 2011

Dag 291-292 - Kröning

Man får väl kalla det så när man monterar de sista emblemen? Det är aldrig kul att borra i en nylackad kaross dock. Tog måtten ifrån en polares bil (som för övrigt är en exakt likadan som min. Samma modell, årsmodell och färg) och förde över dessa i datamaskinen först för att se så jag mätt rätt. Sen var det bara att tejpa upp och mäta in.















Helt ärligt så höll jag på att goofa mig här. Hade mätt på ett sätt, men ritat in utifrån en annan referens. Tur att jag alltid dubbelcheckar sånt här åtta miljarder gånger innan borren ens kommer inom en radie på sex meter ifrån bilen.















Lite smånervigt är det ju. Blev det rätt?
















Alla hål borrade. Jag brukar ha för vana att grada av hålen och sedan pensla på två lager zinkfärg. Innan monteringen så penslar jag på lite tunnflytande rostskyddsolja i hålen också. Man vill ju inte åka omkring med öppna sår!















Jepp! Ser mycket bra ut. Fatta att alla smådetaljer gör mycket för slutresultatet.
Ifall det är någon som undrar varför emblemen inte blänker så är det för att det är de som satt på original. Det ska vara så. :)















Och så är det fortfarande det där med fälgarna nu. Nu har jag fått tag på 5,5-tumsfälgar i plåt som jag kommer att hänga på med kromringar och 165:or. Det får duga. Det lutar nog åt att i framtiden när jag får lite deg över köper mig ett par fyrekrade Revolutionfälgar med svart centrum...precis som jag egentligen tänkte ifrån första början. Det var ju aldrig tänkt att vara "turbinmodellen". Det bara blev så av en händelse.
De fälgarna blir nog också sextummare, fast med ET28. Det ska funka. Det säger i alla fall mitt CAD-program! :)

Jo...en sak till. Fälgarna i bakgrunden, originalsportpaketsfälgarna, HAR fel färg. Jag vet!

Inga kommentarer: