tisdag 31 augusti 2010

Dag 214 - Stötdämpare

"Husse" behöver också nya stötdämpare snart. Fatta att under hela den här resans gång så har jag inte tappat lusten på allvar en endaste gång...fast nu är det nära...svackorna hopar sig...inget tycks gå min väg just nu.

Lackeringen blev ju som kanske bekant både fruktansvärt strulig och DYR i slutändan, växellådan visade sig vara sprucken, toppen är förmodligen sprucken den också, tanken som jag tänkte(!) blästra nu i veckan var det hål i, originalmattan går inte att få tag på, gummilisten till förarsidan är restad på obestämd tid....och så nu idag så visade det sig att jag fått tag på fel Bilsteindämpare...för långa...givetvis...vad annars? Fy vad less man kan bli. Fick ju sopa ut till Alingsås och hosta upp fyrafakkintusenfyrahundra pistoler till nu. Precis som att det inte redan skulle vara ebb i kassan....hata Murphy och hans *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip, piiiiip, pip, piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* lag. Kommer tillbaka till garaget och ska skruva ihop skiten...och givetvis saknar jag två skitbrickor som man måste ha. Under tiden i allt detta elände så sitter det, som vanligt, en massa fyllbultar på andra sidan ån och gapar och skriker precis heeeeeeeela tiden. Man undrar ju hur dom kan ha råd att sitta där dag ut och dag in...är inte sprit dyrt? Skitgubbar...jag hatar dom...skaffa jobb för ini bövelen!!!!!!!!!!!


Stötdämparbenet på G att skruvas ihop. Dämparen på plats.



...och fjädern. Längre än så kom jag inte idag för att jag måste ha den där lilla pissbrickan ifråga...suck...man blir trött...

Inga kommentarer: