Den lyckade sidan...
Och så vad det bakbromsarna då ja. Det visade sig att min lösning för justerskruvarna funkade utmärkt. Länk till det inlägget->
Det egentillverkade verktyget må se enkelt ut, men funkade ypperligt.
Justerskruven på plats. Det känns som att jag lyckats få till en lagom tröghet. Detta borde nog funka.
Anledningen till att skruven ser lite skum ut är för att jag labbade lite med en "garageytbehandling". Den gick till som så att jag la ut de råa skruvarna utomhus och blötte ner dom med saltvatten med jämna mellanrum. Detta skapade det som vi alla renoverare hatar mest: -ROST! Efter att ha "rostat" skruvarna lagom mycket la jag ner dom i fosforsyra. Detta reagerar på rost och bildar en rostskyddande beläggning som säkert kallas nåt på Kemiska. Vad det är vet jag inte...och egentligen bryr jag mig inte heller. Jag vill bara att det ska funka! :)
Komplett bromsmekanik på plats...
Det är kul nu. Det är mycket nytt som kommer på plats. Och det som inte är nytt är genomgånget. INGET gammelskit åker på den här kärran!!!
3 kommentarer:
Ser ut att gå mycket silvertejp i Kribbos garage :P
Vad fint det blir.
Ja den grå hinnan som blir efter fosforsyran blir ett lätt rostskydd. Trevligt att damaskhållarna till drivaxlarna kom till användning.
Jaha hur fixerar du knutkorsen?
Blir det med svets lr nåt annat trix.
Tackar, tackar!
Jo damaskhållarna fick ett extra liv på min kärra! :)
Jag ska fixera knutarna genom att tillverka ett pressverktyg och lixom kavla ner material emot själva koppen. Funkar inte det så tar jag svetsen...
Skicka en kommentar