lördag 19 september 2009

Dag 125-126 - Ihopsättning

Så då kom äntligen de sista delarna till slutväxeln. Som tidigare nämnt så har jag alltså inte bytt lager eftersom allt kändes väldans tight, plus att jag inte vet om jag kommer att köra med originalkonstellationen framöver. Det räcker gott att bara få bilen på rull först, och sen se om man ska skoja till det lite med utväxling m.m.

Kronhjulet, planethjulen och pinjongdrevet ser ut som nytt. Jag misstänker att någon tidigare ägare varit här och petat innan mig...kanske t.o.m. renoverat lite...man vet aldrig...
Klar för montering...
Fick en ny laddning prylar från Walloth & Nesch.
Trummor, bromsrör, handbromsvajrar och bromssköldar. Som vanligt så känns allt ok, förutom att jag är lite missnöjd över sköldarna. Dom känns lite veka samt att dom inte ser likadana ut som original. Nåväl, dom fyller säkert sin funktion, och sånt här kan man ju faktiskt byta i efterhand!
Ett av fjäderbenen. Håller just nu på att kolla runt efter fjädrar och dämpare. Tanken är att slänga på lite roligare prylar än original. Siktar på att sänka 50 mm och få dit lämpliga dämpare till det...

Inga kommentarer: