onsdag 3 juni 2009

Dag 103-106 - Inpassningen klar

Så var då äntligen inpassningen klar. En sak är då säker...och det är att man inte ska tro att allt går som en dans bara för att man köper nya prylar. Ibland undrar jag om det inte gått snabbare att fräscha upp begagnade grejor istället. Passformen på dessa nytryckta grejor är ibland väldans dålig. Alla tricks från alla böcker får tas till för att få det att funka...




Jätteglipan beror på att hela fronten tycks vara lite snett ihopsatt från fabrik...samt även lite för smal. Efter att ha korsmätt allt så tog jag beslutet att bredda hela fronten i övre kant.




Några millimeter räcker. Glipan mellan skärm och front blir nu helt acceptabel (ej ihopdragen på bild), och alla mått stämmer på millimetern nu. Mycket pill, mycket svett...men det blir nog bra!




Har förberett med Body Elastic på ställen där det kommer att bli lite svårt när skärmen kommer på plats...bara för att vara säker. Har gjort samma på insidan av skärmarna. Bodyn är inte blå, som det ser ut på bild...eller...jo det är den, men bara tills den torkat då den blir svart. Jag vräkte på en 4-5 lager när jag ändå var igång.




Och vad gör man åt sånt här då? Jo...helst vill man ju köpa nytt och slänga den här skiten men eftersom BMW tar 4600:-/styck för bara fjäderbenen med stötdämpare så blir det nog att se om det inte går att rädda nåt iaf.

Just nu letar jag även bärarmar till bakvagnen. Är det någon som har sådana till en Tii liggandes så är jag mycket intresserad! :)

Inga kommentarer: