fredag 29 februari 2008

Dag 24 - Julafton!?

Sådärja! Då var blästringen klar då. Hämtade karossen idag, och det lilla jag hunnit granska jobbet så är jag då nöjd. Det finns några ställen dom missat på men det är helt ok.
Eftersom bilen inte är grundmålad så var det extremt viktigt att träffa in några timmar utan regn... och den som bott i göteborg ett tag vet ju att det i princip är omöjligt vintertid... men jag hade tur... extrem tur faktiskt.... molnen hopade sig på hemvägen.... regn betyder rost...huvvaligen...





Välkommen hem!



Stilstudie av bagagerummet. Inte en rostprick så långt ögat kan nå.... naaaaaaaajs!



Ingen rost undertill heller...

(Shit vilken skitig kameralins... måste torka av.....)



Och vad gör man under tiden man har karossen på blästring då? -Jo man lagar rost på bruksbilen. Som synes på bilden har rosteländet gått hårt åt min stackars Pajero, så tanken är att jag ska fixa upp den succesivt. Alltför många Pajeros har slukats av plåtens nemesis så jag tänkte att jag skulle försöka rädda min i alla fall. För när man tänker efter... när såg du en gammal Pajero på vägen senast?



Ny plåt. Lite halvläskigt är det ju att svetsa såhär nära tanken och tankröret... därav aluplåten som skydd! Har eldat upp ett garage redan i mitt liv och jag är inte supersugen på att göra det igen....

Inga kommentarer: