Det är myyyycket nu!
Jag har faktiskt inte haft tid att göra så mycket på 02:an på sistone, så därför kommer det sig naturligt att inga uppdateringar skett. Min agenda har bestått av allt från att fixa min Pajero, vars elsystem fick för sig att brinna på, till att snickra veranda.... sedan ska jag ju inte sticka under stol med att jag även haft en släng av latmasken!
Nåväl... Nu är bilvaggan klar iaf. Den blev bättre än förväntat faktiskt. Jag hade ju inte brytt mig om att försöka räkna ut var balanspunkten skulle bli, så det var ju en stor chansning... och det blev perfekt!
Kan det bli bättre? När man kommit upp i den respektabla åldern av 36 år, så har man ju lite svårt med mobiliteten... därför är det ju bekvämt att kunna stå upp och jobba UNDER bilen!
Detaljstudie på låsningen. En bromsskiva från Volvo 240 som är hålborrad - Klockrent! Funkar svinbra med de lagrade hjulnaven och det behövs endast fingerkraft för att få snurr på åbäket! Lägg även märke till vinschanordningen för höjning/sänkning av karossen... byggd av två vinschar från Swedol och bilbälten från en gammal Mitsubishi Galant!
3 kommentarer:
Tjena killen . Måste ba säga att jag kunde knappt ha gjort det bättre själv. Bra jobbat!
Ha en bra helg. Malin
Tjabba grabben....
de var ju som jag skrev tidigare...bästa lösningen på problemet..en hålskiva med sprint låsning...tur att jag fins så du kan få goda ideer...skratt....
ha det kanonbra och få nu inte bilen i huvet..jag känner til din otur som kan infinna sig på dom mest korpurella lägen...
vi ses..
tjillevippen i dippen
Jojje
Hej
Jag är intresserad av din bilvagga. Kan du förklara hur du har gjort vinschanordningen?
Har du skruvat ihop röret som går utanför pelaren?
Är det ett extra rör ovanför delen som inte är målad?
Vad är det för dimension på 4-kant rören?
Du får gärna skicka fler bilder ;-)
Mvh
anders.hellberg.lule (a) gmail.com
Skicka en kommentar