fredag 9 mars 2007

Dag 10,11,12,13 - Mycket "runt-i-kring"

Den här veckan har det inte blivit mycket gjort på själva bilen men jag har fått glädjen att förbruka en massa deg på nya schyssta verktyg... inte fy skam det inte!



Arbetet med bilvaggan fortskrider. På bilden syns själva snurranordningen som är ett volvohjulnav med kullager och hela baletten. Återstår att klura på en funktion så bilen kan låsas i olika lägen...




Jag roade mig med att hissa upp bilskrället för att ta mig en ordentlig titt undertill. Det var ungefär som väntat. På bilderna ser det ut som kex, men faktum är att det är rost blandat med gammal flagnad underredsmassa som förvillar.... i alla fall på dom flesta ställena. Mindre roligt var att upptäcka att främre rambenen troligen måste bytas ut eller lagas.... blä



En sväng till Tidaholm resulterade till att undertecknad numera är stolt ägare till krymp- och sträckmaskiner. Dessa två gubbar används till att snajda till plåt i former man knappt tror är möjliga... Bildexempel kommer säkerligen längre fram i tiden!



Beställde även ett set med karosserihammare... dom var inte helt gratis, men oooo vilken fin kvalitét! Nu fattas bara ett engelskt hjul..... och en sickmaskin.... och en plåtvik... och en sandsäck.... och en tryckluftshammare.... och en TIG... och en plasma... och, och, och....



-och såhär tänker jag mig att bilen kommer att se ut när den är klar!

...eh.. nej... tyvärr blir det inte så vackert. Bilen på bilden är min storfavorit och är en Porsche 911 Carrera RS 1973. Mycket ballare än såhär blir det faktiskt inte!! VILL HA!!

Inga kommentarer: