onsdag 27 april 2011

Dag 255 - Inredningsmakeri

Så var det då dags att sy upp inredningen. Allt löpte på fint tills jag skulle börja sy ihop vinylen med tyget. Däremellan ska en s.k. kederlist sitta och för att kunna sy såna så har man en specialfot på symaskinen. Tyvärr visade det sig att jag har fel storlek på denna fot (fötter...för det är faktiskt TVÅ) så jag har fått beställa ifrån usa. Kollade först vad dessa skulle kosta i sverige, och håll i er nu; -För cirka 1400 kronor plus moms får jag ett set här i svedala. För 865 kronor inklusive moms och frakt så får jag TRE set fötter, en nålbom och en originalinstruktionsbok till min Pfaff 145 i USA. Visst bor vi i ett löjligt land?















Tygets ränder sydda. I originalutförande är dessa limpressade eller nåt, men sömmar funkar lika bra!

2 kommentarer:

NK sa...

Grymt snyggt det blir med det nya tyget och sömmarna!

off topic
Det du säger om Sverige och dess höga priser är ju så sant som det är sagt. Helt sjukt egentligen att det ska vara billigare att handla saker i Usa som är skickade från Europa först och sedan till Usa för att slutligen komma tbx hit igen (oftast)

on topic
ps Hoppas på att du får bilen klar så att du kan ut och köra med den. Det lär ju bli en toppen bil!

Mvh NK

NK sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.