Kristian Fallemarks renovering av en BMW 2002 tii -72.
söndag 21 november 2010
Eländet fortsätter...
...idag insåg jag att kamaxellagerläget längst fram är utslitet också...måste åtgärdas. Fattar inte hur jag kunde missa att mäta upp detta innan. Toppen är skrot, och kommer att kosta mig miljarder innan den är duglig.
Symaskinen är up and running, men tyvärr får jag inte tag på nåt bra tyg till stolarna eller nån matta. Allt verkar gå så seeeegt och tungt i sadelmakarvärlden...får inga svar...t.ex. använder man FAX istället för email för kommunikation...jag säger då bara; -herregud...
Hittade detta, ifall det kan vara till någon nytta.
"Jeg hadde tenkt å bruke en E21 topp, siden jeg hadde 3 stk. liggende. Etter at jeg hadde lagt ned mye arbeid i to topper, fant jeg at de var sprukket alle 3. Jeg bestemte meg derfor for å få tak i topp fra E30 318i (82-87), da disse ikke har så lett for å sprekke. Kammen fra disse toppene kan ikke brukes, da fordelerdrevet går feil vei. En annen ting å passe på er at ventilstyringer /tetninger er forskjellige. Forbrenningskammer er modifisert, ventilstyringer bytta, ventiler slipt og seter frest."
5 kommentarer:
Kom igen Kribbe - kom igen!
Kom igen Kribbe - kom igen!
(Kan du höra hejaklacken?)
Inte hänga med huvet nu, problemen är övergående. Detta kommer bli sveriges coolaste 02:a!
Vi är många som väntar på uppdatering, kan du inte starta upp symaskinen så länge?
/Hasse
Ha! Jo jag kan höra den! :)
Symaskinen är up and running, men tyvärr får jag inte tag på nåt bra tyg till stolarna eller nån matta. Allt verkar gå så seeeegt och tungt i sadelmakarvärlden...får inga svar...t.ex. använder man FAX istället för email för kommunikation...jag säger då bara; -herregud...
Hittade detta, ifall det kan vara till någon nytta.
"Jeg hadde tenkt å bruke en E21 topp, siden jeg hadde 3 stk. liggende. Etter at jeg hadde lagt ned mye arbeid i to topper, fant jeg at de var sprukket alle 3. Jeg bestemte meg derfor for å få tak i topp fra E30 318i (82-87), da disse ikke har så lett for å sprekke. Kammen fra disse toppene kan ikke brukes, da fordelerdrevet går feil vei. En annen ting å passe på er at ventilstyringer /tetninger er forskjellige. Forbrenningskammer er modifisert, ventilstyringer bytta, ventiler slipt og seter frest."
http://www.2002turbo.com/02engine.htm
http://www.2002turbo.com
Mvh NK
Vad händer?
...uppdateringar kommer inom kort! ;)
Skicka en kommentar