torsdag 14 oktober 2010

Dag 229 - Bröllopet närmar sig!

Jo jag har lugnat mig lite nu. Mycket tack vare de supportande inläggen jag fick i förra inlägget! Mycket trevligt att höra så positiva kommentarer minsann! :)

Idag har jag fått på en hel del småprylar på blocket, såsom dammkåpa, kylrör, startmotor m.m. men det största är nog att framvagnen nu hänger på blocket. Tanken är ju som tidigare nämnt att jag ska montera motorn på bilfabrikanternas vis, alltså att man sänker ner karossen (eller höjer upp motorn rättare sagt) över motorn. Det här gör jag för att minimera risken för lackskador i motorrummet...samt bara för att jag KAN! Har ju tillgång till en fin lyft! :)
På lördag startar tillverkningen av en liten rullbar kärra som ska bära motor, framvagn och växellåda.















Motorn med den dammiga framvagnen. Attans synd att jag inte har något topplock nu. Hade varit fint att mecka på det i det här läget, men kanske får avvakta tills rovan är i bilen. Kan ju inte låta allt falla på att jag inte har någon topp. Kanske går det bara att silvertejpa istället. Behövs det verkligen ventiler och allt annat skit som rasslar omkring där?

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att höra att det goda humöret är tillbaka. Det är kul att följa när del för del faller på plats. Dessutom är du föredömligt petig, det kommer att återspegla sig på slutresultatet.