lördag 31 juli 2010

Dag 200-202 - Lite allt möjligt

Det går trögt nu. Inte för att jag själv har segat ihop, men det faller på att jag väntar på grejor och väntar på att folk ska komma tillbaka ifrån semestern. T.ex. måste ju dörrarna och huvarna lackeras om p.g.a. att Paul på PaintWorx efter åtta månader fortfarande inte kunnat slutföra sitt jobb. Dessa grejor är fulla av damm och rinningar och jag hade gjort jobbet bättre själv...utomhus...så nu får jag lämna bort dom till Stiggans Billack istället. Tyvärr har jag ju hunnit betala den klåparen men de pengarna kan jag ju glömma. Fattar inte att det inte ska gå att lita på folk...suck.



Repsatsen till huvudbromscylindern ifrån BMW är lite småfiffig. Själva förpackningen är dessutom ett klurigt verktyg som man använder för att mata in innanmätet med. Tyvärr var den nog mer klurig än praktisk så man fick trixa en del ändå.



Jobbet med innertaket har påbörjats. Stolparna är vadderade och klädda med vinyl. Har även limmat upp skumgummi i taket. Nu väntar själva taklimningen. Den ska limmas med 3M:s Tixotropiska lim, 08150 - ett kontaktlim som har den fantastiska egenskapen att man kan omplacera det man ska limma...man får alltså en andra chans...något som man vanligtvis inte får med kontaktlim. Som vanligt visar 3M sig vara bäst inom sitt område!



Huvudbromscylindern på plats. Även alla bromsledningar.



Uppgnodda vindrutespolarmunstycken.


...fint med polerad mässing! :)



Inga kommentarer: