torsdag 1 juli 2010

Dag 194-195 - Klet å smet

Att det kan ta sån tid att lägga lite ljudisolering...men bra blir det! Har saxat å skurit ut bit för bit och sedan smältformat plattorna medelst varmluftspistol. Kardantunneln är kvar sen är då hela karossen klar. Har samtidigt pillrat lite med elkablarna och identifierat vad som ska vart och vilken väg dom ska ta. Alla utom en...kabeln till bränslepumpen verkar så löjligt lång att man undrar om den ska viras tre varv runt skuffluckan först...hmmmm....



...



Jo jag vet...det ska inte vara nån isolering över knölen, men jag tänkte att det ju kan vara bra ändå. BMW var nog bara lite snåla när det begav sig. ;)



Alla bromsrör framtill är dragna och nu väntar jag på att torpedväggsisoleringen ska dyka upp så jag kan göra en permanent installation av dessa.

...koolers...

2 kommentarer:

ecafrze sa...

Vilket underbart jobb du gör! Det ska verkligen bli kul att se denna bil bli klar.

Jag blev hemskjutsad från BB i en 2002 (året var 1975) och det var min fars ögonsten. När han fyllde 50 år (för 15 år sen cirka) försökte jag få tag i en 2002, men det var stört omöjligt.. Det du gör är verkligen "a mission from God"! Lycka till!

MVH
Fredrik Zetterberg

Kribbe sa...

Vad roligt att höra! :)

Jo jag ser också fram emot dagen när den blir klar. Det ska bli kul. Fast egentligen gillar jag ju "resan mer än målet", som man säger. Tur att det finns fler objekt där ute! :))

Snudd på född i en BMW? Cooolt!