måndag 22 mars 2010

Dag 177 - Mer grejor...igen...och igen...

Nu lät det säkert som att jag är less, men så är icke fallet. Blir bara förundrad varje gång jag hittar mer saker jag "glömt" bort att fixa.



Självaste vindrutetorkarmekanismen. Allt lackat och justerat för en glappfri gång. Kolen checkade och nog ska de hålla några tusen mil till! (Fast det är klart...kör jag mycket i götet så blir det nog bara fråga om några kilometer med tanke på nederbördsmängden i den här delen av landet...)




Sidorutornas hissar. En av dem var i princip ny och den andra fick jag tillverka nya nitar till och banka ihop. Nu funkar den finfint igen. Verkar vara en vanlig åkomma det där med utslitna nitar i lederna.





Tillverkning av nya "lednitar" till fönsterhissarna



Och så var det sidorutornas tur då. Har plockat lös fästena och blästrat dessa. Blir att lacka nu i veckan eller till helgen. Rutorna ska in på filmning. Lutar åt en grön ton, men vi får se.

Inga kommentarer: