Japp då var motorn helt dissekerad och blocket är inlämnat till Walléns Motor här i göteborg. Troligen blir det uppborrning till 92 mm, och därefter iputtande av smidda VW-kolvar. Detta för att originalkolvarna är löjligt dyra och det verkar vedertaget att göra så här istället. Vad sägs om 1902:- per kolv plus moms??? Vansinne!!!
Alla aluminiumdelar är grovpolerade. Dessa åker nog in på anodisering senare. Har inte riktigt bestämt mig.
Alla svarta motordelar blästrade och grundade. I skrivande stund har dom även fått en snygg halvblank färg á la Temadur 50. Naaajs!
Växellådan avtvättad. Den här ska jag nog bara packa om och hoppas på att jag hittar en trevlig 5-petare i framtiden istället för att lägga tid och pengar på denna.
2 kommentarer:
Ska bli intressant å se hur detta fortlöper. :-)
Hej,
aluminiumdelarna blästras försiktigt med sand och sedan med glaspårlor. Ett tunnt lager av klarlack (fälg) gör att det håller sig fint under många år.
Bosse J.
Skicka en kommentar