torsdag 20 augusti 2009

Dag 115-118 - "Allti' är de' nå...'"

...som en sann norrbottning skulle uttrycka det.

Alla smådelar till upphängningen är nu lackade med polyuretanfärg. Idag påbörjade jag monteringen av de bakre länkarmarna, och inpressning av lager och shimsning gick strålande, men när jag pressade in den sista splineaxeln så visade det sig att denna slitits ner så pass att det yttre lagret inte klämmer åt axeln...inte alls bra. Som tur är har jag två andra axlar jag kan prova med, men det känns ju lite jobbigt att blästra, grunda och måla IGEN nu...ack & ve...nåja...det är bara att bita i det sura...


En länkarm...den som är bra...



Nylackade grejor på hyllan...najs...







Framvagnsbryggan

Bakvagnsbalken.
För övrigt kan jag verkligen rekommendera kombinationen Epoxigrund och Polyuretanfärg. Fick höra att det tydligen är så man målar t.ex. älvsborgsbron...och det märks att det är grejor som sitter!!

Inga kommentarer: