lördag 9 juli 2011

Dag 279 - Inredningsjobb

Idag fick jag fatt på de sista mutterclipsen som sitter i dörren och som man skruvar fast handtagen i. Tack till J.A....räddaren i nöden! :)
Dörrsidorna är nu helt på plats. Jag känner mig inte helt nöjd dock. De är hela och fina men tyvärr så har de kromade plastlisterna sett bättre dagar. Även handtagen kunde varit finare. Jag har ju dock som sagt tidigare satt ner nivån lite nu på såna grejor som är lätta att byta i efterhand...fast lite gnager det ju i perfektionistsjälen! :)















Idag har jag även kämpat med kromlisterna som sitter på trösklarna. Timmar och åter timmar har jag slitit för att få dem på plats...men det funkar helt enkelt inte. Plasthållarna, som är nya, klarar inte av att hålla listen på plats. Får man fast den i ena änden så lossnar den i andra. Dessutom sitter det en gummitätning limmad på listen, och den har jag nog ändrat på fem-sex gånger nu för att få till rätt lutning på den. Det är inte helt självklart hur de som sitter längst ute ska vara vinklade. Funderar faktiskt på att strunta i hela listen...fast det ser ju inte så bra ut då. Hmmm...får grubbla på det...Kromtejp kanske? Neeee...

Inga kommentarer: