söndag 10 juli 2011

Dag 280 - Ännu mer lister

Helt otroligt vad det då kan vara lister på en gammelkärra. Det tar liksom aldrig slut. Idag var det droppkantlisternas tur. Även dessa köpte jag nya.















Att kränga på dessa kromlister kan vara marigt. En metod, den jag tillämpade, kan vara att först kleta in själva droppkanten med fett. Tanken med detta är att det för det första ska göra att kromlisten glider på lättare, men också att lägga sig som ett rostskyddande lager där lacken skavs av...för det gör det...tro mig. Nånstans blir lacken skadad. Jag använde ett vattenfast marinfett för ändamålet. Hoppas det gör sitt jobb som det var tänkt!

På bilden syns även de extremt coola trapetsformade backspeglarna. Bägge sidornas speglar är monterade. Själva huset är flång nytt men foten är gammal. Ärligt talat så vet jag inte om det ska vara just den här modellen på min bil. Det finns en annan mer rektangulär modell fast den är inte alls lika snygg så det fick bli den här! :)

Nu är det bara tröskellisterna och listerna på huven kvar. Hur jag ska lösa problemet med de förstnämnda är inte klart än. Spikpistol?

Inga kommentarer: