måndag 12 januari 2009

Dag 81 - Det går tungt nu...

För första gången på hela det här projektet så känner jag att det går tungt. Jag tillhör ju den udda skaran som faktiskt tycker att rostlagning kan vara roligt, men nu känner jag att det skulle vara kul att göra nåt annat ett tag... ack & ve... nåväl, den dagen kommer ju förhoppningsvis nångång.

Tungt känns det också för att jag har problem att hitta de sista delarna för att få ihop karossen. T.ex. en front skulle vara kul att ha. Bilen ser ju så mycket bättre ut då!

Den här dagen har gått åt att dricka kaffe och äta pizza, men också liiiite plåtjobb som att lappa ihop hatthyllehål...



"Man tager ett spett..."

Varför i hela fridens namn tar man hål i plåt på det här sättet? Här har någon känslokall marodör förmodligen bestämt sig för att trycka ner ett par "6x9:or" i hatthyllan. Låt mig gissa att detta hände på 80-talet... alla koolingar med lite självrespekt (!?) skulle ju ha såna då. Uppkopplat med lampsladd mot en Alpinestereo och en BOOSTER så fick man ju grymt dunka.... not... hehe... vilket skit.



Hatthyllan lagad. Här kommer aldrig mer en ishacka i närheten!




Mitt senaste fynd. En hederlig gammal engelsk grunka. Det är en bläster med återanvändning. Funkar så att den suger tillbaka sanden igen, och enligt uppgift ska den funka så bra att det faktiskt går att köra den ihomhus. Ska bli mycket intressant att testa den!

Inga kommentarer: