lördag 17 januari 2009

Dag 82 - Beslut

Stora beslut har tagits. Eftersom jag redan lagt ner rätt mycket tid och pengar på projektet, så är det nog lika bra att löpa linan ut. (Tack L-G F för att du fick mig att tänka om). Jag kommer att byta ut bägge skärmflyglarna bak, alltså de hela kvartspanelerna. På detta sättet slipper jag inpassning med halvfabrikat och sparar massor av tid. Dessutom blir ju bilen betydligt mer värd när den väl är klar. Tyvärr kostar skärmarna hutlösa 7200:- per styck hos BMW, men med tanke på de tidigare uppräknade faktorerna så får jag bara ta det helt enkelt. Svettigt, men förmodligen väl värt det!


Egentligen ska man ha en dörr upphängd i gångjärnen när man gör jobb som detta, men jag har ingen. Därför har jag svetsat stagrör som en galning i hela karosseriet, och gjort små passbitar så jag ser hur den gamla skärmen satt. Man tycker ju att det borde bli rätt då! :)


Skärmen bortkapad. Så här i efterhand så behövdes nog inte B- och C-stolpen bytas ut, men eftersom den ändå hänger med på panelen så byter jag även det.


Tänk om jag hade tagit det här beslutet från början... vad enkelt det hade varit att byta innerskärm och bagagerumsgolv då! Nåväl... man ska inte hålla på och älta gammal skit inte...


Dagens skörd



Har införskaffat en till bil också (Tack P&P!). En 1996 Land Rover Discovery 2,5 TD. Just nu står den och fryser uppe i norr i väntan på lite småfixande med läckande värmepaket. Senare ska den eventuellt utrustas med lite fräcka attribut... kanske... :)

Inga kommentarer: