tisdag 6 januari 2009

Dag 80 - Ett steg bakåt, två steg framåt!

Kameran är en fantastisk uppfinning. När jag hade passat in bakplåten så blev jag osäker på dess placering. Det såg helt enkelt ut som att den hamnat 1 mm för långt ner, men det var svårt att avgöra till hundra procent. Efter att ha studerat bilder jag tagit, så visade det sig stämma. Kamerablixten förstärkte hur ljuset bröts över ett karossveck och saken var avgjord... plåten satt fel... inte mycket, men tillräckligt för att jag ska gå och störa mig på det för all tid och evighet. Har nu kapat lös och passat in på nytt och nu ser det mycket bättre ut!



Vänstersidans bakre hörn på plats. Mycket pill och knåpande för att få denna att passa.




Som synes ovan, är inte passformen den bästa men jag bedömer det som fixbart. Plåten är bara stödpunktad på plats och kräver en del korrigeringar medelst hammare och mothåll. Dessutom har dom snålat på plåten. Den är cirka tre millimeter för kort.... man kan fråga sig varför?




Så här går det om man har skjortan fladdrandes "runt-i-kring". Vinkelslipen tuggade i sig ena hörnet med följd att det tog tvärstopp!! Inte första gången detta händer, men klart onödigt ändå! :)

Inga kommentarer: