onsdag 22 oktober 2008

Dag 64 - Tröskelbyte

Vänstersidans tröskel på plats. Tyvärr har jag under renoveringens gång lyckats slå bort den främre inpassningsbiten för tröskeln, som jag svetsade dit (uppenbarligen slarvigt). Detta medför givetvis att jag inte kan vara 100% säker på att den hamnat rätt i framkant, men efter lite kontrollmätningar gentemot högersidan så stämmer det alldeles utmärkt!



(Fortfarande inte rengjort kameralinsen)



Har även passat på att göra lite underhåll på min bruksbil, Pajeron. Bytt delar av bakre skärmkanterna, höger och vänster. Varför? Jo... jag tycker detta är en mycket trevlig liten bil. Kompakt 4x4 med en härlig V6:a. När såg du senast en sån på våra vägar? Framtida klassiker?



Biltema kan man inte lita på i någon situation. Enligt dom är detta samma färgton som jag har på min bil.... visst... håll bara med så blir det nog bra. Får lägga på riktig färg nångång vid tillfälle. Nästa steg blir att fixa till bägge framskärmarna. Scoutar även blocket dagligen efter ett klipp på 31- eller 33-tumsdäck och fälg.

2 kommentarer:

jojje sa...

Tjabba snibbe...
funkar det med 31 or på pajeron???
på L 200 som jag har tar det i stänkskydden när jag svänger, sen vill dom på att gnälla på besiktningen, "eee grabben... dom sticker ut lite mycke.. bara så du vet.." vem fan bryr sig brukar jag svara... man får ju inga 2or på sånt.. 33 or däremot.. passar de alls?? måste man inte höja och fixa breddare om dom ska rymmas...?
Jojje

Kribbe sa...

Tjenare Jojje!

Jodå, nog går det att klämma in 31:or, men 33:or blir tuffare om man inte höjer karossen precis som du säger. Men... vad är problemet? :o)