onsdag 1 juni 2011

Dag 266 - Korrigering

Jag hade ju oturen att hitta en väldigt oseriös lackerare, vilket ju har lett till en massa merjobb och kostnader för mig eftersom jag har varit tvungen att rätta till alla hans misstag efterhand. Tiotusen i rena pengar för att vara hyggligt exakt.
Det sista på listan var bodyn på trösklarna. Den var helt klart undermålig eftersom han inte orkat böja sig ner och köra på den underifrån, utan endast i rät vinkel mot tröskeln så det fanns bara massa där det egentligen inte är så viktigt att det finns. Jag har dragit på det här urtrista jobbet länge nu, men nu måste det bara göras...















Känns lite som att gå bakåt i projektet. Kan dock inte åka omkring med en halvfärdiggjord bil och alltid känna oro att förr eller senare så kommer stensprutet att gnaga sig igenom lacken och rosten komma som ett brev på posten.















Det syns inte jättebra på bild, men ytan som är parallell med marken är helt utan body. Proffsigt utfört? Nja...















Hagmans Body Elastic. Den har den mycket bra egenskapen att vara blå tills den torkat då den övergår till svart. En fiffig funktion som underlättar en hel del!

Det känns mycket tråkigt att jag måste lägga både tid, pengar och energi på såna här grejor som jag redan anlitat s.k. proffs till att göra. Nästa gång så gör jag nog hela jobbet själv...då vet jag ju hur det blir. Jag lär ju inte misslyckas på plana ytor i alla fall som faktiskt den här lackeraren ju har gjort. Fy skäms...

Inga kommentarer: