söndag 29 maj 2011

Dag 265 - En skitdag!

Nu är jag less. Less på allt, och särskilt sånt som det står BMW på. Inte nog med att jag mer och mer inser att jag inte kommer att få ut 02:an på vägarna den här sommaren; min nyinköpta semigamla BMW krånglar också och stjäl en massa dyrbar tid och ställer till det ordentligt för mig eftersom jag är fett beroende av en bruksis. Jag har ägt många bilar men de här två är de första ifrån München...och att jag skulle få det här förstaintrycket av dessa s.k. kvalitetsbilar känns ju bittert. Det blir nog att hålla sig till Stuttgart i framtiden om jag ens ska hålla mig inom det landet.

Idag, efter att jag varit tvungen att dra i bruksisen, så var det sömnad på schemat. Allt gick jättebra och jag kände mig nöjd...tills jag insåg vilken fet blunder jag gjort. När jag sydde ränderna i tyget på sittytan så skulle jag ju givetvis ha sytt både ryggstödets tyg och sittdynans tyg i ett stycke och på det sättet försäkra mig om att ränderna hamnade exakt på samma ställe. Hur mycket man än mäter så är det i princip omöjligt att annars matcha avstånden. Nu har jag alltså skapat mig en riktig skitsituation. Det blir att mäta, sy, mäta, sy, mäta sy...tjugosju gånger...och inte ens då kan jag vara säker på att allt blir rätt. Vilken tabbe...vilket elände...hur korkad får man vara???















Ser helt ok ut. Så även när sätet är på plats. Men som jag skriver ovan...ett elände nalkas...















Sömnad av vinyl med kederlist emellan. En speciell pressarfot förenklar mycket!

Inga kommentarer: