måndag 9 maj 2011

Dag 258-259 - Småpyssel med allt möjligt

Ibland känns det som att bilen nästan är klar...och sen vänder den känslan...det är när jag fattar hur mycket smågrejsande det är kvar och hur mycket TID allt det tar.

Sommaren 2014 kanske?















Flickvän kan vara bra att ha i garaget när man vill ha saker putsade. Grilldelarna ska bara riktas lite nu och sedan ska de svarta ribborna på. En sista putsning på det sen så är allt klart!















Petri ser helrätt ut på en klassiker som den här bilen ju faktiskt är.















Bränslepumpens länkage med gaspedalen och spjällhuset är grundjusterade. Ska bli spännande att se hur detta ska funka när det väl gäller! Att det står "Fyll" på pumpen betyder just det. Pumpen ska fyllas med cirka 1 dl olja innan första start av motorn...inte glömma!!!















Irriterande. Beställde en ny tanktätning ifrån BMW, och fick en som var 30 cm för kort. Grrr...















Fördelaren var i bra skick men behövde en upputsning...















...vilket nu har skett. På plats och grundinställd även den.

Nu väntar jag ett lass med delar både ifrån BMW och Walloth. Det lasset bör vara det sista...hoppas jag...för nu är jag så less på att bli stående bara för att jag missat eller glömt nåt.

Det var allt för den här gången...eller förresten...besiktningstid är ju också bokad....när? Hemligt...mooohahahah....

:)

Inga kommentarer: