söndag 23 januari 2011

Dag 239 - Insug

Insugningsmuppen är på plats nu...fast inte länge till...insåg att jag inte ska dra fast den permanent än eftersom jag inte har monterat spridarna än, och dessa blir något jobbiga att få dit efteråt. Alltså. Jag skruvar bort allt igen, monterar motorn i bilen och väntar in provtryckningen av spridarna. Insuget går fint att montera med motorn i bilen.





















Grenröret fick sig en omgång färg också. Egentligen tror jag verkligen inte på att det finns någon färg alls som håller för den värme som utvecklas, men jag kör ett experiment med en produkt jag aldrig stött på förut. CRC Alu HT. Det är en enkomponentsfärg som innehåller aluminiumpigment och ska tåla 600 grader kontinuerligt. Har inte en aning om hur hög temp det blir på detta grenrör men vi får väl se. Min plan är ju ändå att hitta nåt välavstämt extraktorrör så småningom så detta får duga för tillfället. Ska jag behålla originalet så blir det nog till att skicka upp det på riktig aluminiumbehandling, alltså sån som verkligen håller. Synd bara att färgen inte fanns i svart!

2 kommentarer:

NK sa...

Gött att det händer grejer!

Jocke sa...

Yay! Härligt!

Håller med om att svart vart snyggt som f-n på grenröret, men flagnad svart är värre än flagnad aluminium :)