onsdag 13 oktober 2010

LESS!!!

Jag fick tag på det sämsta objekt som någonsin funnits. Ingen har en så dålig bil som jag. Detta är en riktig skräphög. Hittills har ingenting varit användbart på bilen, utan jag har fått byta ut allt. Fattar inte att en bil kan bli så nerkörd som just min. Vilket vrak. Är så less på att hålla på med skithögen nu va. Så snart den är klar så ska den skickas iväg till andra sidan jordklotet, för jag vill aldrig mer se dyngan.

Toppen var provtryckt och fick godkänt. Styrningarna är bytta och sätena frästa. När nu Walléns satte igång och skulle plana skrotet så visade det sig att det trots allt finns sprickor i den. Att man blir less. Och naturligtvis går det ju inte att få tag i nåt nytt bra heller, inte när jag annonserade i alla fall.

Nej nu får det vara slut med krigandet. Antingen är det som jag beskriver ovan, att jag har den sämsta skitbilen någonsin tillverkad av BMW, eller så är det faktiskt så att 02:orna är rena dyngan!!! Jag har skruvat mycket VW, Volvo och Porsche innan och har aldrig varit med om att nåt kan bli så kasst som det här. Jag börjar förstå nu varför BMW har sitt "Mobile Tradition" där de nytillverkar delar. Den enkla anledningen är att en gammal BMW inte håller i längden. Skit är vad det är!!!! Rena SKITEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag skruvar ihop eländet och går sedan tillbaka till Volkswagenkoncernen så jag får riktiga grejor!

6 kommentarer:

Unknown sa...

såja såja... lungn... som det ser ut kommer du att ha den i särklass finaste i sverige när du väl blir klar...

Unknown sa...

Kribbe,
Ta en paus under några dagar så skall du se att ditt normalt goda humör kommer tillbaka. Din bli kommer att bli helt kanon!
Jag vet inte om det kvalitetsmässigt skiljer så mycket mellan 02 och E30 men jag har ägt min E30 cab i över 2o år och är helnöjd med kvaliteten. Nu är den för all del helt original och aldrig nerkörd men ändå. Keep up the good work!!

p1800 sa...

Kribbe du är outstanding när det gäller hemmapulare. Allt är så dj... proffsigt. Har åkt 02:a och vet att de har sina brister. Följer dej med spänning, och vet att efter ett par vilodagar så är du igång med en ny topp. Instämmer med Lars, Keep up the good Work!!

Kribbe sa...

Ojojoj!!! Kul med så uppfräschande kommentarer! Känner suget komma tillbaka lite nu! Tackar så grymt mycket till er alla! :)

NK sa...

En vw är ju 1000ggr sämre i kvalitet. Jag har varit med om 1 och det är 1 för mycket all elektronik ger upp på sådana samt att karossen är och alla bärande delar är klena. Denna bilen hade dessutom bara gått 15000 mil och de va bara roblem med den. (en vw golf 3)

En bmw 2002 är ju ca 40 år gammal ju inte konstigt att den är rostig då. Har själv en jag kör med och den är långt i från så fin som din är idag.

Försök tänka på de positiva sakerna med bilen som den är nu så kommer du snart märka att snart är du i land.

Antar att du har kollat runt lite ang toppen, som du konstaterat så finns det väll i stort sätt inga renoverade.

Annars ifall du orkar börja om på ny kula med topp kolla http://www.fiddesgarage.se/
för grejer

Eller alt någon på rejsa.nu som pysslar med 02 grejer typ
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Eller någon annan, (tänkte då han lyft ur en motor precis och han kanske har delar, jag har själv inte någon aning.

Och vist vill vi se denna bilen på vägen! Tycker det är närmare mållinjen än starten nu iaf!

Kribbe sa...

Jo rostig är en sak, men jag pratar om att allt är så fruktansvärt nedslitet...och då menar jag ALLT. Jag har ju snart bytt ut varenda skruv som finns.

De VW du pratar om är ju hypermoderna. Jag pratar om de gamla klassikerna och de är byggda med genuin kvalitet! :)