onsdag 13 oktober 2010

Dag 228 - Skruvjakt

Alltså fatta att det spelar ingen roll hur många olika skruvlängder man köper på sig så är det ändå alltid nån specifik längd, grovlek eller utseende man saknar. Ta idag t.ex. då jag först åker på Swedol och köper tre sorter...och sen måste jag åka iväg till K-rauta för att köpa ytterligare tre typer. Vad är det frågan om? Kan man inte bara nyttja EN skruvtyp när man konstruerar en motor? Undertecknad har numera säkerligen hundra typer på lager...om det räcker...det kanske är 150, vad vet jag?















Oljetråget på plats. Det stör mig litegrann att jag inte har de tunna fina brickorna som sitter original. Inser också att jag måste stödmåla i underkant på blocket där tråget inte täcker. Tänkte inte på det...
















Slowly comin' together. Oljefilterhållare på plats. De silvertejpbitar som sitter fastsmetade är "reminders" till mig så jag ska komma ihåg att dra vissa skruvar. Man vill ju t.ex. inte att vevaxeln ska spottas ut ur avgassystemet på Autobahn direkt. Nej, lite ordning får det ju vara!

Inga kommentarer: