torsdag 9 september 2010

Dag 218 - Lite lackering!

Jomen. Det finns alltid mer att göra. Skrapade ihop en massa smådelar såsom gångjärn m.m. och blästrade av dom och grundade sedermera. Vissa av delarna jag körde nu har jag redan gjort en gång, men eftersom den tidigare lackeraren visat noll hänsyn och verkar ha skrotat runt med dom på golvet och kladdat runt med en massa annan grundfärg fick jag göra om det igen. Nån ordning får det ju vara!! Gångjärnen var ju dessutom utlovade att bli lackerade av samma person/firma, men så blev det icke.


















Detta borde nog vara de sista grejorna...eller förresten, jag kom ju just ihåg att luftburken inte är lackad. Jag saknar främre delen av den...nån som har en liggandes? :)

När detta skrivs har jag dessutom fått på färg. Jag valde 2k förtunningsbaserad färg framför vattenbaserad. Den stämmer inte 100%-igt färgmässigt, men den täcker mycket bättre och kräver ju inte klarlack. Valet var enkelt!

Inga kommentarer: