torsdag 16 juli 2009

Dag 113 - Svart

Såja! Då var alla småbitar till fram- och bakvagnen lackade då. Fick tag på en grym "50-blank" polyuretanfärg som egentligen används inom industrin. Dock är den populär hos andra renoveringsgalningar, enligt trovärda källor. Det enda problemet med den här färgen är att det pratas om att den är läskigt farlig...ingen vet riktigt, för det har inte gjorts studier på dess farlighet. Undertecknad har bara kolfiltermask, och tydligen är inte dom särskilt bra för den här färgen. Det lömskaste är att farligheterna (isocyanater) inte luktar nåt så man känner inte när döden kryper inpå en...hugaligen. Har faktiskt börjat kika runt efter en övertrycksmask, fast just nu tänker jag att "det är så lite", så jag kör färdigt dom här pinalerna.
Har också lämnat framvagnsbalken, bakvagnsbalken och bärarmarna till den glade finnen för blästring. Får tillbaka dom imorgon, fredag, så då kör jag på färg på dom också!



Resultatet blev mycket bra. Är svinnöjd med glansigheten. Den liknar original "chassifärg" mycket bra.



Provmonterade även huven för första gången och det ser faktiskt ut som att det kommer att kunna funka utan några större anomaliteter (peppar, peppar)

Har börjat förbereda för att modifiera snurrvaggan nu så jag kan få upp bilen i den igen, och sedan in i lackboxen. Ska dit med underredsmassa (gummibaserad) och body, för att sedan lägga på lack på det. Jag kör all lack undertill och inuti själv och överlåter det yttre till proffsen!

Inga kommentarer: