söndag 16 december 2007

Dag 20 och 21 - idogt slit

Två dagar slit med stämkniv, skrapa, stämjärn och morakniv resulterade i att bilen nu är förberedd för blästring. För den oinvigde menas att jag tagit bort all underredsmassa på bilen eftersom blästersanden mest bara studsar mot den... det gillar inte blästergubbarna



Bagageutrymmet



Undertill. Av någon skum anledning har tyskarna endast kostat på sig massa i kardantunneln... där den behövs minst, kan man tycka... hmmm... dom är inte alltid så logiska dom där bayrarna.



En öl- och glöggafton med pepparkaksbakning är allt som behövs för att släppa lös skulptören inom sig.


-Nå men vad händer med motorcykeln då?
-Jo... jag väntar fortfarande på att vevaxeln ska bli klar. Har lämnat in den för slipning m.m. hos Walléns mekaninska och hoppas på att återse den snart. Innan dess går det inte att göra ett jota.
Nedan finns en bild på motorn i dess nuvarande tillstånd. Som kuriosa kan jag berätta att de två lagrena som ligger i förgrunden kostar 750 kronor styck på Suzuki. Det visade sig dock att dessa lager är av standardformat, så jag beställde dom på kullager.se för ungefär 160 kronor styck. Det var dessutom FAG, vilket är tyska kvalitetslager i klass med SKF. Det lönar sig att surfa runt på internet. Har dessutom beställt samtliga motordelar från staterna och trots tull och moms har jag betalat typ halva pengen mot för vad det kostar att köpa prylarna från Suzuki här i sverige... man blir så trött på svenska skatter och skit...

Inga kommentarer: