torsdag 6 december 2007

Dag 19 - En massa massa...

Lite segt är det allt att skrapa bort gummibaserad underredsmassa från välvda ytor... som dessutom är konkava...
Förberedelserna för blästring fortgår. Den här dagen var det de bakre hjulhusens tur...



Före renskrapning...



Vid uppnådda, respektabla trettiosju års ålder är jag glad att jag slipper ligga under bilen... med ett enkelt handgrepp vänds helt enkelt hela karossen runt 180 grader... timmarna att bygga vaggan börjar betala sig...najsigt...



Bakre hjulhusen klara för blästring. Observera skarven i längsgående riktning. En riktig rostfälla. Här gäller renskrapning medelst mattkniv och sedan hoppas på att blästersanden når in hyfsat långt. Smedjans rostlösare gör slutjobbet.



Vill passa på att slå ett slag för världens bästa verktyg, alla kategorier... Stämkniven! Vilken uppfinning... jag använder detta verktyg till allt möjligt... skära, skrapa, stämma, slå, hacka, hugga, skruva, skära korv... går säkerligen att göra upp eld med den också. Detta är nånting för Ray Mears!



Bagageutrymmet. Kvar till dag 20.

1 kommentar:

Anonym sa...

hmm tror du jag kan använda stämkniven till att skära bort bukfettet som fastnat på min mage?