fredag 14 september 2007

Ett "bekymmer" mindre...

Ok... jag erkänner att det låter skit att påstå att mina bilar skulle vara till bekymmer... men eftersom jag inte har egen gård där jag kan ställa upp allt skrot, så drabbas tyvärr mina vänner som HAR plats när jag hittar mina fynd...hehe... TACK TILL ER H&H!!!

Hösten börjar komma och en jänkare som är van kaliforniens starka sol och torra klimat mår inte bra av regn och rusk... (vem gör det?). Det känns därför mycket bra att jag äntligen fått in henne under tak. Jag hade snortur, så jag fick en plats i ett jättegarage tillsammans med ett antal andra entusiastbilar... dessutom på obestämd tid!

Turen söderut blev lite halvspännande, eftersom bilen ej är i trafik. Farbror polisen brukar tycka sånt är dååååligt....
Fem kilometer från målet så for bromspedalen i golvet med en smäll och helt plötsligt hade jag bara "on/off-bromsar" på typ ETT hjul...hehe... dessutom skulle vi ut på motorvägen och för att inte väcka onödig uppmärksamhet så var jag ju tvungen att marscha 110 km/h...

åh... jag glömde säga att parkeringsbromsen är paj också och motorbroms funkar illa med automatlåda...

Planen är att ta itu med henne om ett år eller så... fast det är ju bara en plan... och planer är ju till för att spräckas!



Stor, men smidig som en vessla...



Hon har det gott med såhär bra vänner!

För övrigt så kan jag bara hålla med, samtycka och överensstämma med eventuella påpekningar om att denna blogg ju faktiskt skulle handla om min renovering av BMW:n. Nu återstår bara att få sålt min stora Pajero, sedan drar jag två snorloskor i nävarna och kommer igång... jag lovar!

om jag inte hittar fler fynd alltså.... moooooohahahAHAHAHAHAHAHAAAAAA!!!

Inga kommentarer: