måndag 6 augusti 2007

En ny i familjen!

Att man då aldrig ska få vara i fred... alltid är det nån som ska hålla på och locka med objekt man bara inte kan säga nej till...

Allt började för cirka två år sedan. Jag har egentligen aldrig haft något större intresse för amerikanska bilar. Farsan har en Mustang Cabbe -65, och den har väl fått mig att inse att det är nåt speciellt med svajiga schabrak med en maaaaassa vrid i...hehe...coolt när man trampar på gasen, och det enda som egentligen händer är att det låter mer och att karossen försöker transformera sig till en korkskruv...

Men som jag inledde... allt började för cirka två år sedan när farsan sa: "häng med och kolla in en fräck bil... en Galaxie -65:a!" ...visst... skitcoolt... not... men SHIT!!! jag blev minsann helsåld... så fruktansvärt ball kärra.. stor som ett as, men ändå sportig på nåt sätt. Och när man tar plats i förarsätet...nåja... soffan...så känner man sig två äpplen hög... detta är en ball bil!

Det blev inte nåt köp den gången. Bilen var för dyr, fel färg m.m.

Mitt i allt, när jag redan har två pajeros, en BMW och en motorcykel så dyker den upp... -En olivgrön Galaxie -65 LTD med 2-dörrars-HT, 390 cui (Runt SJU HELA LITERS-V8:a), direktimporterad från staterna, en ägare sedan ny och helt rostfri sånär som på lite ytrost (Bilar i staterna kan ju ha ytrost i hela decennier utan att kexa som dom gör här i vårat sura salthål), ... Allt stämde... förutom tid och plats... men vad gör man?

Efter lite snack med farsan så var det klart. Har varit nere i billdal och lagt handpenningen och får troligen hem den redan om några dagar. Sedan ska den köras upp till norr för att magasineras tills jag hinner med att ta hand om den...

Bara att börja spara ut mustaschen, håret (utom luggen), skaffa jeansväst och boots nu!

Tack, farsan, för tips, råd, introduktion till jänkarvärlden samt hjälp med prutning! :)



Nej, taket ska inte vara rött. Det är målat med linoljemönja för att undvika att ytrosten får fäste...



é'ren cool eller!!!?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fifan, coolt. Ut och cruisa och åka till Power Meet sen!

Vackert!

//Jocke

Anonym sa...

stargazer says: rock on Kribbe! I'm a onkel 2 U
Jag fundra på att tjacka en Charger framöver lr en Electra å i så fall ligger du i lä:O)

Kribbe sa...

Onkel? Onkelkånkel? Undrar vem du kan vara...?

Hursomhelst måste du ha gott om deg om du har råd med en Charger...hehe ;o)

Anonym sa...

nya pengar finns i bankomaten, precis som barn brukar säga:O)

morbror Ari