onsdag 27 oktober 2010

Dag 230 - Men ditt pucko!!!

Ibland gör man ju helt puckade saker och det verkar som att man inte lär sig heller. Skriver "man" för jag är nog inte ensam.
Idag åkte jag till Alingsås på självaste potatisens dag, men inte för att plocka pottar utan för att hämta upp mina nya bakre stötdämpare. Kom tillbaka till garaget och packade upp dem. I förpackningen ligger det gummibussningar, och då tror man ju såklart att dessa ska användas...så vad gör jag? Jo, jag SKÄR lös de nya fina bussningarna jag satt i stötdämpartornen. Detta för att de är svinsega att få lös samt att jag tyckte de såg ut att kosta runt en femtiolapp styck...inte mer. Det var helt enkelt inte värt att jobba sig.
De nya bilsteinbussningarna passade ju givetvis inte så nu stod jag där med dumstruten på...bara att lyfta luren och beställa nya original ifrån BMW...de jag precis pajat med brytbladskniven...det visade sig att de kostar 275:- styck!!!!!!!!!!!!
Det värsta i hela skiten är att jag skickade med två helt nya såna bussningar till snubben som köpte mina "gamla" dämpare. Varför gjorde jag det då? Jag var ju ändå alldeles för billig på dem. Måååååh...mitt pucko!!!!!!!

Femhundrafemtio kronor fattigare bara för att jag var lat och tänkte att saker borde passa.















...finner inte ord för hur korkat detta var...

Inga kommentarer: