tisdag 24 augusti 2010

Idiot?

Idag sms:ade jag den tidigare lackeraren och upplyste honom om vilka merkostnader jag fått p.g.a. hans/deras strul. Eftersom jag redan erlagt betalning tycker jag att man borde ha rätt att begära tillbaka en del pengar då jag blivit tvungen att anlita en annan proffsig firma för att få jobbet slutfört.
Till svar fick jag: "Idiot!!!"

Detta tycker jag säger ganska mycket om hur "professionellt" vissa sköter sina affärer.

Ett tips till alla er därute som ska anlita hantverkare. Se till att göra upp allt i detalj skriftligen innan jobbet startar. Vad ska göras? När ska det vara klart? Vem ska göra vad? Hur mycket kommer det att kosta? En arbetsorder helt enkelt.

Jag gjorde inte det eftersom jag har den fula ovanan att vilja lita på folk...

...fel av mig...

Inga kommentarer: