tisdag 10 augusti 2010

Dag 207 - Rutor m.m.

Har jagat runt som en tok de senaste dagarna för att få fatt i receptet på färgen som bilen är lackerad i. Detta för att, som tidigare nämnt, huvar och dörrar blev katastrofala. Nu kommer Stiggans Billack här i Göteborg att få ta över och försöka rätta till PaintWorx misstag. Synd för mig bara att jag redan hunnit betala klappnackarna och nu får lägga ut cirka tiotusen till. Detta var sista gången jag litar på någon jag inte känner.



Fönsterlåsen till bakre sidorutorna fick sig en genomkörare. Lite isärtagning, uppsmörjning och upputsning gjorde dessa som nya!



Rutramarna på G. Tyvärr lyckades jag klanta till det lite med ventilationsrutorna, så nu får jag börja om från början. Ny solfilm och nya lister...tyvärr... :(



Främre sidorutorna monterade och väntar på att få hoppa i ett par dörrar.



Bagagerumstätningen på plats.


...liksom handtag för de åkrädda...


...och solskydd för de fartkameraskygga...



2 kommentarer:

essohasse sa...

Kan du inte få receptet av idioten som lackat bilen?

Kribbe sa...

Om det vore så enkelt. Detta är en soppa utan dess like. Tyvärr har jag kommit i kläm där.
Receptet hittade jag dock. Fick hjälp av mycket trevlig personal på DuPont och Bilfärgsbutiken här i Göteborg. All heder åt dem!