måndag 19 oktober 2009

Dag 134-135 - Taket officiellt på plats!

Lite meck var det, men jag är faktiskt ändå förvånad över hur smärtfritt takbytet faktiskt gått. Alla mått jag tagit har ju stämt perfekt...mycket märkligt!



Min patenterade(?) princip för att passa in takstolparna. Funkade utmärkt.



B-stolparna har ju en massa dubbelplåtar, vilket gör att jag blev tvungen att snitta upp den yttre plåten för att komma åt och svetsa ordentligt på innerplåten.



Slutresultatet. Den uppmärksamme ser att jag ändrat mig och valt att ta med hela stolpen från det nya taket. Detta för att det inte stämde hundraprocentigt med befintlig stolpe som ju var en nykonstruerad sådan i och med att jag har bytt skärmarna.




Det gamla taket. Ser det inte lite ut som ett ihjälhugget äckligt litet kryp? Nåväl...nu är det blott historia...



Återigen i lackboxen. Har även hunnit med att prima de slipade ytorna och det som står näst på tur är att maskera och få på rostskyddsmassan och sedan lackera på det. Förhoppningsvis ska jag kunna få in den på lackering inom en rimlig framtid....wohoooo!!!


Inga kommentarer: