söndag 30 augusti 2009

Dag 119-120 - Montering och inmätning

Jag var "tvungen" att börja montera fram- och bakvagnen. Inte bara för att det är så grisigt roligt, utan också för att jag insåg att jag hade högar av nya smådelar som jag tappat kontrollen över. Enklast var att börja montera ihop prylarna så man ser vad som finns och vad som måste beställas. Det visade sig att delarna räckte till grundstommarna i alla fall! :)



En vacker syn. Nytt, renoverat, rent...det ska bli en fröjd att montera på bilen!



Inmätning av borrhål för listclips. Jag ska erkänna att det tar emot att borra hål i frisk plåt, speciellt som jag vet att det kan utgöra en grund för rost. Eventuellt ska jag montera listerna med dubbelhäftande istället...får fundera lite på det!
Min bygglaser visade sig vara ett utmärkt instrument för detta! :)



Alla borrhål utmärkta. Nu återstår beslutet...Borra eller icka borra...det är det som är frågan...hmmmmm....

Vill även passa på att slänga ut en blänkare till dig med de renoverade fälgarna...jepp...du...som ringt mig två gånger, och lovade skicka bilder...dom bilderna kom aldrig fram!? Skicka gärna igen, för jag är intresserad av att se hur dom ser ut! :)

Inga kommentarer: