måndag 5 januari 2009

Dag 78 - Bakverk

Sådärja! Då var jul och nyår och allt annat sånt över, så nu kan seriöst arbete träda i kraft igen! Har dock dragits med en skittråkig förkylning som gjorde min gamla lekamen mycket öm och skör, så det har fått bli lite finlir ett tag. T.ex. har jag bytt lager i min tryckluftsslipmaskin, monterat en dimsmörjare på luftledningen m.m.
Dagen som räknas, alltså dag 78, har jag dock ägnat åt 02:an som synes nedan:



Har demonterat vaggan och pallat upp med en sågbänk. Allt detta för att kunna komma åt och byta bagagerumsgolvet och bakplåten. Krysstagen fick sitta kvar dock så jag inte far ut å schvamlar för mycket när allt ska i hop igen. Dessvärre gick det några timmar till att hitta nyupptäckt rost lååååångt inne i väskstuvningen... ajajajaj... ibland retar jag mig på mig själv... att jag ska SE allt sånt... kan ju inte bara lämna det till ödet... så det blev ju rostlagning medelst svets.



Den gamla bakplåten. Det var ett klokt beslut att byta ut även denna. Den har gjort sitt helt enkelt.
Fick ett samtal före jul av någon som hade ett par tidstypiska racingfälgar till salu. Mycket intressant sa jag och väntar fortfarande på att få se bilder per mail.... så... om du läser detta... mailet kom aldrig fram! Och jag har tyvärr inte kvar ditt telefonnummer! Hör gärna av dig igen! :)

Inga kommentarer: