tisdag 29 juli 2008

Dag 56,57,58 - Svetsen paj

Inte helt oväntat så finns det rost även på den här sidan. Såhär i efterhand får jag nog säga att den här sidan är värre än den förra, något som förmodligen har sin förklaring i att det ju är den här sidan som tar mest stryk i trafiken med tanke på saltat snöslask m.m.



Man vill ju gärna bara dra igång tigersågen och röja hejvilt, men någon form av strukturerad nerplockning är nödvändig för att kunna ha kvar referenser när ny plåt ska tillverkas.



Hela bakre delen av tröskeln är bortkapad och det blir tydligt att även golvbiten under bakvagnsinfästningen måste bytas...



...vilket så har skett som synes



Återuppbyggnad. Många småbitar blir det att klippa ut och forma till. Egentligen tar det emot att bygga ihop den som BMW en gång i tiden gjorde, för här är det massor av dubbelplåtar och elände som lockar till sig rost. Man skulle kunna göra detta bättre men jag tycker trots allt att det är viktigare att det blir som original. Jag får helt enkelt se till att rostskydda ordentligt.



Nya plåtar för bakvagnsinfästningen utskurna. Tyvärr pajade svetsen och är på rep i danmark för tillfället. Detta innebär noll framsteg på cirka 3 veckor... blä



Har fått rambenet som ska sitta på vänster sida... men allvarligt talat... vad är det för idiot som kletar ner hela delen med pappersadresslappar som i det närmsta är omöjliga att få bort!!???? Små små remsor och klistret sitter kvar. Det tog mig 45 minuter att få plåtdelen ren utan att skada lacken. Nästa gång ska jag fakturera fraktbolaget...

Inga kommentarer: