tisdag 15 juli 2008

Dag 53-54 - Sidbyte

Jo jag vet... det har inte hänt så mycket på sistone. Det är ju sommar och man måste inte vara i garaget varje dag då...

Arbetet på vänster sida, förarsidan, har påbörjats. Skicket är väl ungefär detsamma som på högra sidan... kanske aningens sämre dock. Nu har jag ju dock rutin och färdiga mallar för många delar, så den här sidan borde gå snabbare tycker jag...



Utgångsläge. Rätt trist bild faktiskt...



Stilstudie i rosthål...



Här är en av orsakerna till att jobbet med 02:an legat på is ett tag. Har gjort sidbyte även i garaget, och har numera en hörnplats... sååå grymt!



Nedre kanten av innertröskeln är rätt så tärd så jag byter ut delar av tröskeln succesivt. Här är det 1,5 mm plåt, vilket gör att min kinesiska plåtbockningsmaskin kroknar som en pungsparkad shaolinmunk.... måste få tag på en bättre sådan... maskin alltså... inte munk... fast munkar kan vara goda till kaffet, om det är vaniljgegga i dom...



Dagens skörd. Ramben samt diverse smådelar. Sparas för rekonstruktion...

Inga kommentarer: