Området där tröskeln möter bakre inner- och ytterskärmen verkar vara hela bilens origo. Här möts typ åtta-nio plåtar och bildar ett riktigt gôtt ställe för rost att frodas.
Den stora plåten med ett upp-och-nervänt "V" är en förstärkningsplåt gjord i 1,5 mm plåt. Denna sitter fast med åtta miljoner punktsvetsar och ett antal helsvetsningar. För att få lös den här så skulle man nog egentligen behövt snitta upp hela bilen i varje skarv, men jag vägrar... den ska lös på ett eller annat sätt...
Efter timmar av slit är den väck... och nog var det behövligt alltid... här har rötan frodats.
Det mesta av den sjuka plåten borta.
Uppbyggnadsfas. Innertröskelns ände är utbytt, som synes på bilden
Mer plåt på plats.
...och ännu mer...
Gammal och nytillverkad förstärkningsplåt i väntan på montering...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar