fredag 2 maj 2008

Dag 43 - Limahl??

Allteftersom arbetet fortlöpte under dagen, så gestaltades en ful figur framför mina ögon... varför, vid alla monster och morsgrisar, står jag och tänker på den gamla 80-talsfrisyren Limahl?? Hmmmm.... just det ja... han gjorde ju en låt med titeln; "Never ending story"

Bakre delen (den som ska bytas ut) av A-stolpen är bortkapad och inuti ser det faktiskt bättre ut än jag vågade hoppas på. Dessvärre så inser jag att jag måste kapa bort stötdämpartornets övre stödplåt för att komma åt den fördömda rosten ordentligt... därav trallandet; "never ending stooooooryyyyyyy................lalalaaaalalalaaaalalalaaaa......"



Röd ruta=A-stolpen, grön ruta=stödplåten som tillfälligt måste bort för att åtkomst skola beviljas.



Insidan av a-stolpen... ser inte så tokigt ut faktiskt. Vid närmare granskning ser det faktiskt ut som att det ligger en nanometer av någon slags rostskydd här... något som hittills varit väldans sällsynt på den här kärran.



Stödplåten bortkapad. Nu återstår lite slit med att få så rostfritt som möjligt innan ett tjockt lager hammarlack läggs på....just det... hammarlack... världens bästa färg för att förhindra fortsatt rostbildning. Ska man vara helt ärlig så hade nog blästring varit det bästa... eller egentligen hade man behövt ta isär hela bilen i varje skarv, en nånstans måste man ju sätta en gräns!

Inga kommentarer: